Et n00b spørgsmål...

Board om alt visuelt ... billeder, graffiti, photoshop-manipulationer ...

Redaktører: Capi, theisone

Et n00b spørgsmål...

Indlægaf noah skrevet torsdag, 29. juli 2010 10:28

Vi skal have malet huset, og derfor skal vi vælge farver. Der skal vælges to: en til vores gavl, og en til vinduer og vindskeder. Er der noget smart software (helst gratis), hvor det er nemt at tage et billede af huset som det ser ud nu, og så hurtigt eksperimentere med at skifte en farve i billedet ud med en anden?

Jeg har ikke PhotoShop, men er der nogen af de gratis (gimp, paint.net, ...) der kan gøre det let?

/Noah
Det bør siges til alle unge danskere der fra nu af melder sig til at gøre militærtjeneste i Afghanistan: Hvis I dør eller bliver sårede sker det udelukkende for at redde ansigtet på politikere, der selv inderst inde er holdt op med at tro på hvad de siger
Brugeravatar
noah
Original Gangster

Geografisk sted: 2700, Baby!

Re: Et n00b spørgsmål...

Indlægaf Stefan Henschel skrevet torsdag, 29. juli 2010 10:41

noah skrev:Vi skal have malet huset, og derfor skal vi vælge farver. Der skal vælges to: en til vores gavl, og en til vinduer og vindskeder. Er der noget smart software (helst gratis), hvor det er nemt at tage et billede af huset som det ser ud nu, og så hurtigt eksperimentere med at skifte en farve i billedet ud med en anden?

Jeg har ikke PhotoShop, men er der nogen af de gratis (gimp, paint.net, ...) der kan gøre det let?

/Noah

Paint skulle være rigtigt godt, har jeg hørt...
Billede
Stefan Henschel
Level 65+ Sword of Virgins +6, +3 against gnomes

Indlægaf Fitni$$ skrevet torsdag, 29. juli 2010 14:01

noah skrev:vindskeder

/Noah

:ungemadsloosehands:

On the real, man kan vidst downloade en 30 dages trial af det nye adobe photoshop, helt lovligt...
Billede
Brugeravatar
Fitni$$
Original Gangster

Geografisk sted: ornli zzy nørrebro

Indlægaf Kasper TK skrevet torsdag, 29. juli 2010 14:47

PhotoShop kører vist ikke på de der autonome styresystemer Noah ruller med, med mindre RedHat blev udskiftet med Vista Family Edition da han fik wifey und so weiter ;-)
Brugeravatar
Kasper TK
følelseskamæleon

Geografisk sted: Nordvest

Indlægaf noah skrevet torsdag, 29. juli 2010 17:26

Jeg har ubuntu, win7 og osx...

/Noah
Det bør siges til alle unge danskere der fra nu af melder sig til at gøre militærtjeneste i Afghanistan: Hvis I dør eller bliver sårede sker det udelukkende for at redde ansigtet på politikere, der selv inderst inde er holdt op med at tro på hvad de siger
Brugeravatar
noah
Original Gangster

Indlægaf Clint skrevet lørdag, 31. juli 2010 15:05

Der findes også en gratis "simpel" version af photoshop ... om den kan det du efterspørger ved jeg ikke.

Men måske kunne dette her være interessant: http://www.housepaintcolorschemes.com/
She is supremely and uniquely unqualified to hold the job as vice president
Brugeravatar
Clint
[]D [] []V[] []D

Geografisk sted: 2k Northside Frederizzle

Indlægaf Stefan Henschel skrevet lørdag, 31. juli 2010 16:37

Clint skrev:Der findes også en gratis "simpel" version af photoshop ... om den kan det du efterspørger ved jeg ikke.

Men måske kunne dette her være interessant: http://www.housepaintcolorschemes.com/

YEAH! Hvis du maler noget i den stil her skal jeg nok komme ud og give en hånd med Noah:

Billede
Billede
Stefan Henschel
Level 65+ Sword of Virgins +6, +3 against gnomes

Indlægaf noah skrevet onsdag, 04. august 2010 09:17

For general information:

Det viste sig at Flügger har noget web-baseret noget, der kan nogenlunde det vi gerne ville (i hvert fald godt nok til at vi kunne vælge farver). Men tak for alle de gode tips og forslag... :rolleyes:

/Noah
Brugeravatar
noah
Original Gangster

Tilbage til Pixophile